söndag 18 april 2010

Nyårslöfte och massa lek :)

Med mig och Miilo är de bara bra :)
Jag har börjat med de första och enda nyårslöfte ja någonsin haft, och de är att gå ner 10 kg, så nu j**lar ligger vi på hård träning :P har börjat med att ut och jogga, och Miilo tycker de är jätte kul, och trött blir både han och jag de kan ja lova.
Eftersom jag då typ aldrig tränat i hela mitt liv så börjar jag helt från början :P så de är ganska jobbigt med ändå rätt så skönt :) Miilo får ju för de mesta springa lös då jag joggar, och sen vissa sträckor med koppel och de går rätt så bra, ibland kan han få för sig att börja rejsa järnet men kommer inte så himla långt i koppel precis så han ger upp ganska så snabbt :)

Idag var vi ut på hundträff vilket va trevligt, med fint väder och 19 hundar vart vi sammanlagt :) Miilo vill ju alltid gå allra först i ledet på promenaden, men idag fick han inte de för ja tycker han ska klara av och gå bakom också :) de gick över förväntat tycker jag, lite gnäll och ryck men jag fick kontakt med han och då gick de bättre :) så de går sakta men säkert :)
Efter promenaden vart de fika:) och jag passade på att knyta fast Miilo en bit ifrån mig, de tycker han är lite jobbigt och stod och stampa med fram tassarna och vifta på svansen varje gång de var nån som gick förbi :P haha och så klart lite tyck synd om mig gnäll de går inte att undgå när man heter Miilo :P

Sen fick han leka men Sheewa Miilos allra bästa kompis :) Oj så dom härjade de finns inge roligare tycker Miilo än att leka med Sheewa :)

Här kommer lite bilder som är från Östers Hundgrupp :)

Miilo hat lärt sig ett nytt trick och tycker de är kul och visa va han kan :)

Jag vill ha en kram mamma :D

Här är de full fart på Miilo, Sheewa den svarta tiken och lilla Amy :)
Och båda tycker om att skälla i Miilos öron :S kan inte vara skönt :S

1 kommentar:

  1. Hallå...
    Gu,vilket huvud han har fått! :D
    Så fin så....
    Pussa honom ifrån oss..

    Kram
    Åsa Cindi & Nova

    SvaraRadera