torsdag 1 oktober 2009

Full rulle

De har varit full rulle för både mig och Miilo i två dagar tid, men de har varit jätte kul.
I Tisdags då åkte jag och Miilo till Carola som hämtade upp oss ute i Alby, sen fortsatte färden till Solan brukshundsklubb där vi mötte Maria, Camilla och Carro, med alla hundarna Tyra, Chabbi, Dimond och så klart Miilo och Lilo:)
Vi satte igång med att lägga lite spår och spårade sen med alla vovvarna, ja för min och Miilos del så gick de bra enda till slutet där jag hade klantat mig och inte kom ihåg vart jag satt sista snitseln klantigt av mig, så Miilo fick inte avsluta sitt spårande :/ Mitt fel. men de gick bra för alla dom andra iaf:)

Sen så kom Martina med Leon, och då började vi med nån annan övning kom inte ihåg va de hette riktigt, men man skulle iaf låta hunden sitta vid sin sida och sen släppa hunden som ska på engång ta fart och springa till en person som står ca 50 meter bort och sätta sig vid dens sida. För Miilo gick de bra till Maria men sen kom han på Fan jag är ju lös ju och började med sina välkända glädje rus, och jag fick inte in han. Jäkla skit hund ( Så får man tänka ibland) Hehe.
Men tillslut kom han till Maria iaf :P

Sen skulle vi ner till en stor äng för att fika och träna lite lydnad, Miilo hanmade sist på väg dit så han drog som en yber tok, och halt och lerit var de så ja halka till och tappa Miilos koppel, fan de var inte min dag då. Men som tur va så fick Carola tag på han. Miilo hade dragit så mycke så han hade sönder en söm i halsbandet, men efter de så gick de bra för monstet vart lite trött. Men vi gav varandra goda råd och ideer om olika tränings metoder. Sen drog vi oss hemåt, jag skulle till Gävle så jag fick skjuts av Maria till väsby där ja så klart misade tåget med nån minut. Men ja kom hem tillslut iaf:) Bilder från dagen kommer senare:)

I Onsdags åkte jag och Miilo och träffa Millan och Rozzo i bolongne parken, Mamma fick träffa Rozzo också hon tyckte han va fin:) Vi satte oss på en parkbänk för att träna lite pasivitet, humm jag säger inte hur de gick me de xD haha.Vi fotade vovvarna när dom var uppställda och försökte få dom bredvid varandra för att få ett syskon kort, efter mycket om och men så fick vi dom nära varandra:P Sen så drog vi oss till stan och träffade Millans kompis som har en ambull, hon ville se på Miilo mini ambull som han fick heta:P hehe. vi stog där och prata lite och sen brog vi oss hemåt:) Miilo somnade på en gång när vi kom hem:) hehe

Senade på kvällen så kom Josefin över med sin lurv björn Higgins av rasen eurasier, vi släppte dom i hund gården men higgins var en liten fegis och Miilo var alldeles för hård på han så vi tog en kort promenad och prata ist, Miilo sköte sig förvånandsvärt bra inge gnäll eller hopp alls (nästan).
Men de var trevligt har inte träffat henne på humm 3 år ?? vi gick bild och form tillsammas i gymnasiet:P får se om vi hinner träffas nå mer i veckan :)



Här är lite bilder på Miilo och Rozzo. (Bilderna tagna av Millan)
Bästa kommentaren på den här bilden var från uppfördaren Maria "Miilo är bara 7 månader och ser ut som han är lika gammal som Rozzo (2 år) vart ska Miilo ta vägen?" xD hehe






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar