tisdag 29 september 2009

Trött och seg

Nu sitter man här, dö trött och väntar på att tvätten ska bli klar. har varit vaken sen kl 4 i morse :S då vaknade ja av Kimmys j--la väckarklocka som ser till att hela byggnaden vaknar. En vacker dag så kommer ja ha sönder den i smyg och säga att de var Miilo som gjorde de :P hehe

Men från de ena till de andra, idag ska vi på Capa Tosta träffa ska bli kul och träffa alla igen och se hur dom små liven har utvecklats, ja vet ju iaf att Miilo har blivit stor och stadig kille, sist jag vägde honom låg han på 25 kg och de var ett tag sen nu, så ja tror han kanske väger mellan 26-27 kg nu. Vet inte riktigt vad en hane på 7 månader ska ligga på i vikt. Har aldrig mätt hur hög han är men han är inte i de högsta laget iaf:P

Igår var vi till en djuraffär här i närheten, skulle köpa lite godis som jag har när vi tränar, och så blev de ett stort tuggben som han ska få när jag lämnar honom ensam så han har nått och syssla med i ensamheten.
Så klart så skulle ju Miilo flörta med hon som jobbade och de slutade med att han hamnade på kassa disken :S men hon fick skylla sig själv, för de var hon som trissade upp han. Jag sa åt henne att snart är han uppe hos dig om du fortsätter, men hon gav sig inte fören hon hade ett kort på han med framtassarna på disken.

Jag har kommit på att nått man absolut inte ska göra om man vill hälsa på Miilo fint, det är att börja prata med honom med bebis röst, nått som nästan alla gör. Då flyger han i taket av glädje och börja hoppa bitas på händer och pussas han visar sin kärlek på den hårda vägen om man säger så :P hehe nått som inte många uppskattar. De är en sak jag jobbar med varje dag men inte får mycket till resultat, så jag hoppas att han blir lugnare med tiden.

Nej nu väntar tvätten på mig :P
Ha de så bra tills nästa gång:)

1 kommentar: