fredag 18 september 2009

Miilo har fått en tjej :D

Jag och Miilo var ute på vår dagliga morgon promenad uppe på berget bakom oss och Miilo som alltid fick gå lös och strosa runt, sen gick jag och satte mig på en bänk för att njuta av den sista solen innan vintern kommer, och Miilo gick runt och leta efter pinnar och kom till mig och visa vilka jätte fina fynd han hade gjort och ja berömde honom varje gång han kom till mig, och efter ett tag så blev de en hög bredvid mig av pinnar, då hitta han ett stort träd som hade fallit och den stod han och kampa med för sig själv och hade jätte roligt tyckte han :P
Då helt utan för varning kom en annan hund springandes mot oss, jag fick tag på Miilo och hundens ägare kom och fick tag på sin. Då när jag fick syn på vad de var för hund såg jag att de var en amstaff som också var vit :D riktigt fin var hon :) ägarna Simon och Sofia hette dom var jätte trevliga och stannade kvar en stund så att hundarna fick leka, tiken var 2 år men glömsk som jag är minns ja inte riktigt var den hette och inte från vilken kennel den kom ifrån:p

Men jag gav dom förslaget att bli medlem på amstaffwebben vilket jag hoppas :) och så fick dom mitt nummer och msn så kan vi träffas lite oftare för Miilo och tiken gick jätte bra ihop, så nu har Miilo två bästa kompisar i närheten :) och de räcker nog ganska så väl:)

Just nu är han ganska så utslagen och har inte ens orkat lyfta på huvudet sen vi kom in från promenaden:) han behövde nog rasa av sig lite tror jag :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar