tisdag 22 september 2009

Morgon träning

Jag vaknade kl 9.30 av att syrrans pratglada katt satt och skrek utanför dörren där jag sov, men Miilo sov tungt och snarkade som tre stora karlar tillsammans så han kunde inte höra annat:P
Men när jag sa god morgon till han så flög han upp och började pussas och så som alltid ska han göra sin gamla vanliga morgon rullning i sänge, då lägger han sig på rygg, rullar sig och låter som en gris, jag har ju inte påstått han är helt fullt frisk i huvudet:P heheh men har har sin charm.

Eftre frukosten så tänkte jag gå ut på en promenad till de öppna hund fältet där vi var igår. Så jag packade fickorna fulla med godis, skit påsar, och kameran. Tanken var att jag skulle träna lite inkallning men så blev de inte efter som de var massor med lösa hundar runt omkring och jag vet att Miilo sticker om jag släpper honom så jag tränade lite fot, vilket gick toppen :D
Han lyssnar väldigt bra fast de var annat som var mycket roligare att titta på. Jag har kommit så långt att han kommer och sätter sig vid min vänstra sida när jag pekar och sägar fot. Målet är ju att fingret ska bort så han förstår att fot betyder komma in till sidan, hålla ögon kontakt och hålla sig där tills annat är sagt. Men en sak i taget, allt ska ta sin tid.

Bilder kommer sen när jag kommer hem till mig:)

Ha de.

På väg till fältet hittade vi en brygga men den var så himla
smutsig så vi var inte kvar där så länge
Miilo somnade efter vårt träningspass :P
Syrrans katt Cloy som håller sig undan från Miilo
Och Molle som gömmer sig i duschen :P

3 kommentarer:

  1. Hej=) Vilken fin blogg ni har fixat till=) Ska bli kul o följa va du och Miilo har för er. Vi bor oxå på söder;) På nedre åkargatan om det säger dig nått? Är du i krokarna får du gärna höra av dig så kanske vi kan ses nått.

    Ha det så bra!!!

    /Millan & Rozzo

    SvaraRadera
  2. Nämen hej! Kul att ni hittade vår blogg, hur hittade du? :) Det var kul å ses lite där, hihi. Miilo var ju riktigt söt!

    SvaraRadera
  3. Hallå..
    Va spännade att få följa med på er äventyr också :)
    Miilo är min favorit kille ur denna kull ;)
    Ha de så gött..
    Hoppas vi syns snart :)
    Mvh
    Åsa & CT tjejerna

    SvaraRadera