fredag 25 september 2009

Kändisar

Man kan nästan aldrig gå en promenad utan att bli stoppad av minst en person varje gång, för att de vill hälsa på Miilo. De är alltid lika kul för han älskar ju alla människor speciellt snygga unga tjejer:p dom ska han alltid flörta lite extre med. Som idag tillexempel så var vi på en kisspromenad runt kvarteret och jag hörde på långa vägar en bil med öppna rutor sitta och gapa ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ, ja tänkte va f-n är de nu då?? så stanna dom bilen vid oss och hon som satt i bilen frågade om hon fick komma och klapp, så hon kom och Miilo drog på sin bästa charm och vift på hela kroppen av lycka:p
Igår kom de några byggarbetare och prata med oss, och sa att dom alltid tycker de är kul när vi kommer förbi :) ja som sagt vi är ganska så igen kända i området:P

Men ingen mer om de nu :) Jag har jobbat jätte hårt med Miilos fotgående och de går toppen,
Nu behöver jag bara säga fot när han går i löst koppen och han vänder glatt och går bredvid mig men ögonkontakt. De funkar inte lika bra när de är nått som är mycket roligare som andra hundar (då flippar han av glädje nått ja jobbar på)

Jag har även börjat vänja Miilo med tandborsten, nått jag har väntat med för att först bli av med bitandet, men jag har insett att de är nått som får gå bort med mycket tid och träning.
Men tandborstningen har gått bra, han tyckte den var lite konstig i börja så ja började med att belöna när han bara lukta på den för att han ska förstå att den inte är så märkvärdig, och sen fick ja stoppa den i munnen och sen godis, och efter att tag kunde ja borta alla tänderna utan problem:)
Tänk va duktig min gris kan vara ibland:)

De var de vi hade för denna gång :)
Ha de bäst<3

3 kommentarer:

  1. Vad kul att höra folk vill prata och hälsa på er när det finns så mkt negativt attityd mot amstaffar sk.kamphundarna :)

    Nej, många kan ej riktigt förstå oss. Men t.ex. om du skulle vara med oss 10 döva som inte alls kan prata med dig (med rösten), vi bara tecknar med varandra och skrattar. Du förstår ingenting av vad vi säger och bara sitter där och tittar oförståndigt, vi skriver en mening i mobilen till dig och säger "Hon trillade av hästen igår, så hon fick stort blåmärke på rumpan". Enda du får veta av hela diskussion vi har haft. Kanske förstår du något bättre nu? :) Men som sagt det finns tusen fler hörande än döva så vi lever i "ert värld" och har vänjt oss sedan födelsen att inte kunna hänga med allt :)

    Du verkar har hunnit med en hel del med djuren, fick du ingen fastanställning nån av de praktik platserna du har haft?

    Ja, jag är ju som sagt döv så det finns bara gymnasiet för döva i Örebro (dövklasser). Det finns så få döva i Sverige, så vi kan ej ha utspridda gymnasiet för oss så det skulle bli 1-2 personer i klassen. Därför samlas de i Örebro så vi kan bli minst 15 i en klass. Men många klasser blir bara 4-5 stycken faktiskt :) Finns 4 skolor; Virginska skola - media, barn fritid, hotell restaurang och bakning. Tullängeskolan - måleri, byggare, datateknik. Risbergska skolan - samhälls, naturvetenskap, estetisk. Kvinnersta skolan - djurvård, hästhållning, trädgård, skog, jordbruk :) Kvinnersta gick jag.

    SvaraRadera
  2. Hihi oj, då ska du veta hur det är att gå runt med en stor fluffig "björn" ;-) Kram Jossan

    SvaraRadera
  3. Hoho i stugan! Nu är jag riktigt avis på ditt fotgående, avslöja alla dina hemligheter och det nu, snäääällla =) Jag har tragglat denna fotposition ett tag nu och Tyra vägrar liksom förstå det hela, brorsan Miilo verkar vara klipskare än min lilltjej =) Kul att läsa att det går så bra, du e duktig! Sköt om er, ses vi på tisdag? //Camilla&Tyra

    SvaraRadera